Ondernemerschap

Blog Axoft IT & Telecom: de cloudwerkplek van Axoft, vijf verbeteringen ten opzichte van vroeger

Axoft IT & Telecom - Rotterdam

Afhankelijk zijn van een vaste werkplek is niet meer van deze tijd, vindt u wel? Dankzij de cloudwerkplek hoeft dat ook niet meer. Het vele thuiswerken van nu is daar misschien wel het beste bewijs van. Maar welke voordelen biedt de cloudwerkplek nou eigenlijk concreet? Wim Milder van partner Axoft IT & Telecom zet vijf gebruikers- en IT-situaties naast elkaar, met én zonder cloudwerkplek.

De werkplek – werken waar u wilt
Zonder de cloud: Een lokale werkplek beperkt u een stuk meer dan een werkplek in de cloud. U bent immers afhankelijk van de locatie van de vaste werkplek en vaste kantoortijden. Dat maakt u minder goed bereikbaar voor klanten en collega’s. Dat kan anno 2020 flinke gevolgen hebben voor de dienstverlening en uw concurrentiepositie.

Met de cloud: Waar u zich ook bevindt, cloudwerkplekken van Axoft laten u overal net zo makkelijk werken als op kantoor. U beschikt online over toegang tot alle tools, apps en bestanden. U bent veel wendbaarder en kunt sneller reageren als dat nodig is. Dat is natuurlijk enorm positief voor uw dienstverlening en klanttevredenheid.

Samenwerken – overal in contact met uw collega’s
Zonder de cloud: Op afstand samenwerken zonder cloudoplossingen kan algauw een chaotische bedoening zijn. Verschillende documentversies die eindeloos heen en weer gemaild worden, mails waar niet op wordt gereageerd en chaotische conference calls zonder beeld; het is verre van productief en bovendien erg frustrerend.

Met de cloud: De cloud biedt iedereen online toegang tot dezelfde apps, bestandsversies en andere belangrijke zaken. Tools als Microsoft Teams bieden zelfs een gedeelde werkomgeving, waarin u ook nog eens kunt videobellen, projectleden kunt taggen en kunt chatten. Of u nu op kantoor zit of ’s avonds thuis op de bank met uw laptop; samenwerken gaat altijd makkelijk en efficiënt. En zo hoort het natuurlijk ook.

Werkplekbeheer – eenvoudiger beheer op afstand
Zonder de cloud: Werkplekbeheer zonder de cloud is bijzonder tijdrovend, ingewikkeld en inefficiënt. Werkplekapparatuur ‒ pc’s, laptops, smartphones ‒ moeten allemaal individueel en periodiek worden geüpdatet. Alleen dat al kost gigantisch veel tijd, en de kans op fouten door menselijk handelen is relatief groot. Daar zitten u en uw IT-afdeling toch niet op te wachten?

Met de cloud: Werkplekbeheer wordt veel makkelijker dankzij de cloudwerkplekken van Axoft. Updates, instellingen en andere werkzaamheden kunt u op afstand uitvoeren, waarbij u alle apparaten in één keer kunt beheren. Enorm tijdbesparend, erg eenvoudig, en u weet zeker dat werkplekken altijd over dezelfde updates beschikken. Klinkt als de ideale oplossing, nietwaar?

Security – lager risico op datalekken
Zonder de cloud: Security is al lang geen optie meer, maar een noodzaak waar organisaties aandachtig mee om moeten gaan. Zonder de cloudwerkplek is dat nagenoeg onmogelijk. Verloren of gestolen toestellen kunnen niet op afstand worden geblokkeerd, waardoor data letterlijk op straat komen te liggen. Online dreigingen worden niet opgemerkt, of pas als het al te laat is. Als u niet in de buurt van uw IT-faciliteiten bent, kan de schade al snel desastreus zijn.

Met de cloud: Voorkomen in plaats van genezen, en niet andersom; dát is de meerwaarde van de cloudwerkplek rondom security. Beveiligingsinstellingen rolt u eenvoudig op afstand uit naar alle werkplekken tegelijk, apparaten blokkeert u op afstand met een druk op de knop. Daarnaast beschikt u over talloze andere mogelijkheden die uw werkplekken 24×7 ijzersterk beveiligd houden. U kunt er zelfs voor kiezen om security aan ons uit te besteden, waardoor u zich daar zelf niet mee bezig hoeft te houden.

Efficiëntere indeling van de werkdag
Zonder de cloud: Iedere ochtend aansluiten in de file, werken tot vijf uur en vervolgens opnieuw aansluiten in dezelfde file, maar dan de andere kant op. Vervolgens bent u ’s avonds nog bezig met privétaken die u liever overdag tussendoor had gedaan. Niet prettig en grote kans dat u de dag regelmatig met een opgejaagd gevoel afsluit.

Met de cloud: De cloudwerkplek zorgt voor een betere afstemming tussen werk en privé. Werkt u thuis, dan heeft u geen reistijd meer en kunt u prima even een privézaak tussendoor doen. Dat zorgt al snel voor meer overzicht, veel minder stress en meer werkplezier.

Kies voor de cloud

Wilt u deze voordelen nou ook zelf in de praktijk ervaren? Axoft ondersteunt u hierin met de juiste oplossing voor iedere klantsituatie. Neem bijvoorbeeld onze Axoft EASY Cloud Werkplek, met daarin alle essentiële IT- en telecomoplossingen. Kom eens langs bij ons in Capelle aan den IJssel. Natuurlijk spreken we ook graag af bij u op locatie.

Wim Milder ‒ Business Development Directeur

Dit artikel wordt u aangeboden door

Axoft IT & Telecom

Axoft begrijpt dat bedrijven en organisaties moeten kunnen vertrouwen op een zorgeloze digitale werkomgeving. Een werkomgeving die zich voortdurend aanpast aan de wensen van uw organisatie, uw werknemer én uw klanten.Bezoek onze website www.axoft.nl voor meer informatie of bel ons. We zijn bereikbaar op het nummer 088-2210800.

Meer nieuws