Blog MEIKO: hoe MEIKO met de coronacrisis omgaat

30-04-20

De coronacrisis heeft een enorme impact op ons allemaal. Op onze families, ons gedrag, ons werk, de economie. Een blik op enkele van onze klantgroepen toont de omvang ervan – de hele horeca- en evenementenbranche is ernstig getroffen.

Ziekenhuizen zijn in vele landen gedeeltelijk overbelast. Er is te weinig materiaal, apparatuur en personeel. Wij zijn zeer betrokken en voelen een verplichting tegenover mensen in het algemeen, en onze klanten en onze eigen medewerkers in het bijzonder. Geheel in lijn met ons oprichtingsideaal en ons waardensysteem

Een virus dat de wereld stilzet

Het hoofdkantoor van de MEIKO groep in Offenburg (D) werkt op dit moment grotendeels onverminderd door. Productie en levering lopen nog volgens plan, de effecten zullen we op de middellange termijn pas merken. De hoogste prioriteit hebben onze wereldwijd 2600 medewerkers en hun gezondheid. Via verschillende kanalen, zoals e-mail, video-uitzendingen, online conferenties en onze interne MEIKO app, steunen we ons bedrijf en houden we onze medewerkers op de hoogte. We passen social distancing mondiaal consequent toe en werken, waar mogelijk, al langere tijd vanuit huis. Zo dragen we bij aan het indammen van de verspreiding van het virus.

We staan voortdurend in contact met klanten, leveranciers en lokale instanties om goed op de zich steeds wijzigende randvoorwaarden van de crisis te kunnen reageren. MEIKO is in het bijzonder vanwege zijn oprichtingsstructuur een duurzame onderneming en het is ons streven, ook in deze tijd, onze klanten en partners zo goed mogelijk te ondersteunen.

Blik op de wereld

Onze distributie- en servicebedrijven zijn door de afgekondigde shutdowns getroffen, bijvoorbeeld in Italië, India, Maleisië en Oostenrijk. Maar ook daar houden wij een noodbedrijf in stand, vooral om dringende servicewerkzaamheden in ziekenhuizen, in de thuiszorg of in verpleeghuizen uit te kunnen voeren of deze van onze reinigings- en desinfectieapparaten of vaatwasmachines te voorzien. Waar zwaar zieke en oudere mensen zijn, is hygiëne immers van levensbelang.

In China keert men langzaam terug naar het normale leven. De MEIKO productie is op 19 februari weer opgestart. Binnen de provincies kan de MEIKO service zich vrij bewegen. En er is een hoopvol signaal: de eerste restaurants en hotels zijn al weer open.

MEIKO hygiënecompetentie – hoe wij kunnen ondersteunen

Voor MEIKO staat compromisloze hygiëne op de eerste plaats. We zijn door decennialange ervaring op het gebied van de desinfectie van zorghulpmiddelen een gerespecteerde hygiënespecialist. Dat geldt ook voor onze professionele vaatwastechniek, waarmee vaatwerk na het reinigingsproces coronavirusvrij is. Zo zorgen wij voor hygiëne en veiligheid – voor zorgmedewerkers, patiënten, bewoners en gasten. De effectiviteit van de MEIKO techniek tegen de nieuwe ziekteverwekker is bevestigd door het Duitse testinstituut HYGCEN GmbH. Meer informatie over de veiligheid van onze producten met betrekking tot het coronavirus SARS CoV-2 en bijbehorende certificaten vindt u op https://www.meiko.nl/nl/campagnes/het-nieuwe-coronavirus/

Naast virusvrije vaatwas-, reinigings- en desinfectiestechniek zijn onze "groene" oplossingen van MEIKO GREEN Waste Solutions een ander belangrijk bestanddeel van de hygiënecompetentie van MEIKO. Juist nu moet de focus liggen op schone keukenprocedures en -processen. Hiermee maken we onze hygiënische portfolio compleet. 

Meer nieuws