Ondernemerschap

Wim Jansen (EMboost) over Eurovisie Songfestival: ‘Het wordt een ongekend feest in Rotterdam’

EMboost - H.I. Ambacht

Wim Jansen van EMboost kijkt uit naar het Eurovisie Songfestival komend jaar mei in Rotterdam. ‘Het wordt een feest voor iedereen in Rotterdam’, denkt hij. Eind augustus won Rotterdam de concurrentiestrijd met Maastricht. Ahoy wordt het decor van dit muziekspektakel.

‘Toen dat bekend werd, merkte je direct wat de impact is van het Eurovisie Songfestival. Ook wij kregen veel telefoontjes bij EMboost. Met de vraag of wij wat kunnen betekenen. Dat willen wij ook graag, natuurlijk. De aanvragen blijven binnenkomen voor arrangementen, voor vluchten en hotels. Maar voorlopig weten wij ook nog niet wat mogelijk is, dat moet de komende tijd duidelijk worden. De lijntjes met Ahoy zijn kort. Wij willen echt graag', aldus Jansen.

De directeur van EMboost weet als geen ander wat een ongekend groot evenement voor de stad  kan betekenen. ‘Ik heb in 25 jaar tijd veel Europese en wereldkampioenschappen voetbal meegemaakt, ook Olympische Spelen, dit jaar was ik nog bij de Champions League-finale in Madrid én vorig jaar bij de Super Bowl in Miami. Daar waren ook echt honderdduizend mensen zonder kaartje.’

‘Mensen die hoopten nog het stadion in te kunnen, maar ook gewoon sfeer wilden proeven in Miami. Erbij wilden zijn, in de stad. In Rotterdam zal dat niet anders zijn. Er worden veel side-events georganiseerd, daar komen veel mensen op af. Niet iedereen kan de halve finales en finale bijwonen in Ahoy, maar ze willen het evenement wel voelen. In Rotterdam dus. Het wordt een ongekend feest in Rotterdam. Voor de toeristen die komen, maar ook voor de Rotterdammers zelf. Prachtige reclame voor de stad.’

Foto: Wim Jansen (r) in gesprek met Edwin Hoogerwerf (directeur Daikin Nederland).

Dit artikel wordt u aangeboden door

EMboost

EMboost is een eventmarketing- en relatiemarketingbureau, gevestigd in Hendrik Ido Ambacht.

Meer nieuws