Ondernemerschap

Zakelijk bellen via het internet? Zo upgraden we samen je bereikbaarheid

Axoft IT & Telecom - Rotterdam

Telefonie zal misschien niet als eerste bij je opkomen als je je dienstverlening slimmer wilt inrichten. Toch valt er bij veel bedrijven nog een wereld te winnen op het gebied van bereikbaarheid. Wij vinden dat iedereen de beste bereikbaarheid verdient. Hoe we dat mogelijk maken? Wim Milder (rechts op foto) van partner Axoft IT & Telecom legt je dat stap voor stap uit.

Stap 1: Laat je inspireren door toffe features zoals…

Je start geen traject om een nieuwe telefonieoplossing te implementeren simpelweg omdat je het leuk vindt. Je moet getriggerd worden door mogelijkheden. Dus, hoe zou je het vinden als je…

  • altijd iemand aan de lijn krijgt en geen voicemails hoeft in te spreken of uitkomt bij een collega die je niet verder kan helpen;
  • direct alle crm-informatie van een klant op je scherm ziet zodra hij belt;
  • via Presence-functionaliteit vooraf kunt zien of je collega beschikbaar is voor een gesprek, of niet;
  • jouw klanten via een keuzemenu automatisch terecht laat komen bij de juiste afdeling, zonder tussenkomst van een telefonist(e);
  • uitgebreid inzicht hebt in de inkomende gesprekken, de gemiddelde gesprekstijden en de wachttijden, en daar je bezetting op kunt aanpassen;
  • op kantoor én onderweg bereikbaar bent op hetzelfde nummer door vast-mobielintegratie;
  • uitgaand kunt bellen en gebeld worden vanuit je vaste nummer in Microsoft Teams;
  • gratis onderling kunt bellen en databundels onderling kunt delen om eventuele buitenbundelkosten te voorkomen?

Stap 2: Better call Axoft

Neem contact met ons op zodat we samen een afspraak kunnen inplannen. Als je ons meer vertelt over je bedrijf en je collega’s, dan kunnen wij bovenstaande lijst met mogelijke features aanvullen en afstemmen op wat jullie nodig hebben. Grote kans dat we jou over nog meer features enthousiast kunnen maken.

Stap 3: Vraag je collega’s of zij nét zo enthousiast worden

Jij kunt nog zo overtuigd zijn van die ene feature, maar zijn je collega’s dat ook? Of worden zij vooral enthousiast van andere toepassingen? Goed om af te stemmen wat iedereen nodig heeft, en maak zo een afgewogen lijst met must-haves en nice-to-haves.

Stap 4: Kies de slimme features

Samen doorlopen we je lijst met features en zijn we gezond kritisch naar wat het beste is voor jou en je collega’s. Als een optie veel kost en naar ons idee weinig oplevert, dan zijn we daar eerlijk in. Een investering moet immers altijd in balans zijn met de voordelen die het oplevert.

Stap 5: Plan de campagne

De wensen- en eisenlijst compleet? Dan maken we een plan voor de uitvoering. Daarin brengen we in kaart wat we precies gaan doen, en wanneer. Het is handig om alles te installeren op een moment waarop de impact op je dienstverlening het minste is. De vakantieperiode kan een goed moment zijn, bijvoorbeeld. Samen zorgen we dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van het plan, zodat niemand voor verrassingen komt te staan.

Stap 6: Train je collega’s zodat ze straks als echte experts aan de slag kunnen

Een belangrijk onderdeel is de training van je collega’s. Het is namelijk wel zo prettig dat áls de nieuwe toestellen en features er zijn, dat zij weten hoe het werkt. Met gebruikerstrainingen op maat zorgen we ervoor dat iedereen bij de start ready to go is. Train enkele collega’s ook als aanspreekpunt voor andere collega’s zodat zij ook na de implementatie vragen kunnen beantwoorden.

Stap 7: Laat onze engineers hun magic doen

Tijd voor de daadwerkelijke installatie van hard- en software door onze in-house engineers. Zij zijn uitgebreid gecertificeerd, dus vertrouw daar gerust deze klus aan toe. Na installatie testen we de oplossing uitgebreid zodat we er zeker van zijn dat alles werkt zoals het hoort.

Stap 8: Ervaar hoe bereikbaarheid óók kan zijn!

Klus geklaard: de nieuwe oplossing is operationeel; jij en je collega’s ervaren bereikbaarheid zoals nooit tevoren. Jullie blij, wij blij. Hebben jullie op een later moment nog vragen, of werkt iets toch anders dan gedacht? Dan staan we nog steeds voor je klaar.

Hoe slim richten we jóúw bereikbaarheid in?

Wim Milder
Business Development Directeur

Dit artikel wordt u aangeboden door

Axoft IT & Telecom

Axoft begrijpt dat bedrijven en organisaties moeten kunnen vertrouwen op een zorgeloze digitale werkomgeving. Een werkomgeving die zich voortdurend aanpast aan de wensen van uw organisatie, uw werknemer én uw klanten.Bezoek onze website www.axoft.nl voor meer informatie of bel ons. We zijn bereikbaar op het nummer 088-2210800.

Meer nieuws