App voor Rotterdamse speciaalzaken en foodies

08-03-16

Shogolo is de cryptische naam voor “Shoppers Go Local”. Deze app presenteert Rotterdamse  delicatessenwinkels, kaaszaken, wijnhandels, banketbakkerijen, koffie- en thee-speciaalzaken en traiteurs handig en overzichtelijk bij elkaar. Wethouder Maarten Struijvenberg (Werkgelegenheid en Economie) geeft donderdag 10 maart in restaurant de Machinist het startsein.

Shogolo is een initiatief van Stijn Statz, Bär van Campenhout en Patrick Schotte. Zij vinden dat Rotterdam 'de lekkerste binnestad van Nederland' heeft. Ze willen speciaalzaken helpen om online meer klanten te bereiken en zo hun overlevingskansen te vergroten in de strijd met supermarkten en internetwinkels. Tegelijkertijd hebben ze als doel te laten zien wat Rotterdam voor lekkers te bieden heeft voor de groeiende groep foodies.

Bestellen via de app

‘Delicatessenspeciaalzaken blijven zich focussen op kwaliteit, een unieke winkelbeleving en persoonlijke aandacht voor de consument, maar de digitalisering blijkt bij hen een heikel punt. En dat is precies waar in de toekomst het verschil gemaakt zal worden’, staat op de website.

Shogolo wil ‘de passie van delicatessenspeciaalzaken via digitale kanalen beter tot uiting laten komen en hen beter in contact te brengen met consumenten om zodoende een duurzame toekomst van de branche te realiseren’. Het bedrijf komt in samenwerking met speciaalzaken ook met aanbiedingen en in de toekomst kunnen gebruikers van de app producten bestellen.

FOTOGRAFIE: SOPHIA VAN DEN HOEK / ROTTERDAM IMAGE BANK 

Meer nieuws