23-05-22

‘DE IDEALE SITUATIE’

Van Mossel uitgeroepen tot beste Mercedes-Benz-dealer 2021

‘Mercedes-Benz. Premium merk dat het hart van menig autoliefhebber al sinds het begin van de vorige eeuw in vuur en vlam zet. Jeffrey Huizing (algemeen directeur Van Mossel Mercedes-Benz personenwagens), Arjan Winkelman (commercieel directeur Van Mossel Mercedes-Benz Vans & Trucks) en Lars de Vreij (commercieel directeur Van Mossel Autolease Rotterdam) raken er niet over uitgepraat. Op een droomlocatie op Rotterdam-Zuid.

Integrale autoformule
Jeffrey Huizing: ‘De integrale autoformule, dat geeft het beste weer wat we hier aanbieden. Dat hebben we op meer plekken, maar zoals we het hier nu hebben gebouwd, dát is voor ons de ideale situatie, ook nog eens op een A-locatie. We zien elke dag dat het werkt. Voor de klanten, maar ook voor onszelf, in samenwerking tussen de verschillende onderdelen van Van Mossel.’

Dienstverlener in mobiliteit
Lars de Vreij: ‘Op deze locatie merken we dat klanten nu ook graag naar óns toe komen. We zijn per slot van rekening, als Van Mossel Autolease, financieel dienstverlener, maar hier heb je toch de emotie van de auto’s erbij. En alles onder één dak, tot en met het leasen van elektrische fietsen en de mobiliteitspas. Dat is niet alleen makkelijk voor de klant, maar ook het symbool voor Van Mossel als mobiliteitsdienstverlener.’

Samen sterker
Jeffrey Huizing: ‘Wat je steeds ziet terugkomen, is dat al die componenten bij elkaar ons bedrijf uniek maken. Zelfs in uitdagende situaties, zoals nu met de langere levertijden, hebben we de oplossing in huis. Ook naar de toekomst toe is mijn overtuiging dat dát onze kracht is en dat we daarmee het succes blijven maken. Bij ons premium merk Mercedes-Benz, maar ook bij de andere merken die we vertegenwoordigen.’

Creativiteit
Lars de Vreij: ‘Het was natuurlijk altijd u vraagt en wij draaien. Wij regelden het wel. Door de marktomstandigheden en die levertijden moeten we nu vaak heel creatief zijn om de klant een oplossing te bieden. Iets langer doorrijden, shortleaseconstructies, een ander model, andere kleur. Klanten hebben namelijk wel begrip om te wachten, maar niet als het hún auto betreft.’

Vier keer sneller dan de markt
Lars: de Vreij: ‘We hebben aan de ene kant de schaalvoordelen van een Benelux-partij, en aan de andere kant hebben we nog alle kenmerken van een lokaal autobedrijf. Die twee dingen sámen zijn wel uniek. Ik ken geen andere leasemaatschappij die met lokale kantoren werkt. Dat is een duur model, maar het werkt wel. We groeien vier keer sneller dan de markt, omdat we dingen beter doen voor de klant.’

Dan wil je niet anders meer…
Arjan Winkelman: ‘Ik doe al twintig jaar bestelwagens. Prachtig! Als je dat eenmaal doet, wil je niet anders meer. Ja, waar zit dat in? Vooral in de klantenkring. Ondernemers. No nonsense. Dat geldt eigenlijk voor onze mensen ook. We vertellen het precies zoals het is…’
‘De kern in onze dienstverlening binnen Vans & Trucks is dat we in onze 24-uurseconomie ook daadwerkelijk 24/7 paraat staan. Daar zijn we in alle opzichten op ingericht. Een klant die ons nodig heeft, wordt op elk moment van dag en nacht persoonlijk geholpen. Alles in eigen handen, niets uitbesteed.’

Waterstof
‘De grootste ontwikkeling is dat we inmiddels al onze bestelwagens kunnen leveren op elektriciteit’, vervolgt Winkelman. ‘Lokaal zie je dat in 2025 de binnensteden emissievrij worden. Dus we zijn daar al volop met onze klanten over in gesprek, samen met onze leaseadviseurs en verkopers. Als je nu een auto wilt kopen waar je langer dan drie jaar in gaat rijden, denk er dan maar over na om elektrisch te kiezen. Ondertussen maken we ook al doorkijkjes naar waterstof, zeker bij de trucks. Een vrachtwagen koop je nu eenmaal voor een miljoen kilometers.’

Beste Mercedes-Benz-dealer 2021
‘Ja, daar zijn we héél trots op’, glundert Jeffrey Huizing. ‘Wat ons betreft wáren we al lang een van de beste, maar dat is nu bekroond. Voor Van Mossel Mercedes-Benz als geheel, maar zeker ook voor alle collega’s. Dit lukt alleen als je het met z’n allen doet!’
‘Heel eerlijk gezegd is het ook weer niet heel moeilijk. Als je in staat bent om de orders van klanten binnen te halen, die klanten vast te houden in de werkplaats en hoog scoort in hun tevredenheid, dan ben je er. Maar het is ook zo dat elke dealer dat weet en de marges in het topsegment smal zijn. Dan kunnen zaken als de integrale autoformule en onze lokale aanpak nét de doorslag geven.’

Nieuw EQE-model
Jeffrey Huizing: ‘Onze volledig elektrische E-klasse! Elke Mercedes-Benz is uniek, maar deze nog wel iets unieker. Vanaf het begin af aan als elektrische auto ontworpen. We denken ook dat dit de toekomstige Mercedes-Benz-taxi is. Alle voordelen van een elektrische auto’s in een Mercedes-Benz, met een reële actieradius van 650 kilometer, samengebracht op de topkwaliteit die een ander merk, naar mijn mening, niet kan bieden.’

Meer nieuws