Algemeen nieuws

Harry van den Burg (Baker Tilly): ‘Het helpt als je samen op een berg in Oostenrijk hebt gestaan’

Baker Tilly Rotterdam - Rotterdam

De vraag vanuit het mkb goed verstaan – dát is waar Baker Tilly goed in is. En het heeft ook nog alle expertise in huis om de vragen te beantwoorden. Of zelfs voor te zijn. Daarover vertellen Irene Peters, Marco Veldhuis en Harry van den Burg in het nieuwe magazine van Friends in Business. Lees hier alvast een preview.

Het is dinsdagochtend in The Mark, het bijzondere kantoorgebouw langs de A16 waar Baker Tilly Rotterdam gevestigd is. Irene Peters, Marco Veldhuis en Harry van den Burg zijn al weer ruim een week terug, maar het gesprek bij de koffieautomaat gaat nog altijd over het wintersportweekend dat ze met een groot deel van het kantoor beleefden in Oostenrijk. Uiteraard inclusief après-ski. ‘Dat versterkt de band’, zegt Harry. ‘Wij werken veel met z’n drieën samen. Het helpt als je elkaar ook buiten de werkvloer kent. Je weet nog beter wat je aan elkaar hebt.’

Integrale aanpak

De skipakken zijn weer ingeruild voor de kantooroutfits. Het drietal schuift aan om te praten over de dienstverlening richting het mkb. ‘Voor ons zijn alle bedrijven interessant waar ontwikkelingen op personeelsgebied, IT of internationaal handelen plaatsvinden. Maar ook ondernemingen waar bedrijfsactiviteiten wijzigen of die een bepaalde groeiambitie hebben’, zegt Marco. Hij is Director MKB Accountancy & Advies, met ruim 35 jaar ervaring. ‘Deze ondernemingen krijgen dan te maken met btw-aspecten, personeelsvraagstukken en fiscale uitdagingen. Dan voegt onze integrale aanpak echt waarde toe voor de klant.’

Persoonlijk betrokken

Harry schetst het voordeel van een kantoor als Baker Tilly: ‘We zijn klein genoeg om persoonlijk betrokken te zijn, mede dankzij onze regionale kantoren. Tegelijkertijd zijn we groot genoeg om klanten overal mee te helpen. We hebben landelijk duizend specialisten in dienst. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van ons wereldwijde netwerk van partnerkantoren in zo’n 140 landen. Zo hebben we op elk vraagstuk een antwoord.’

Maatschappelijke context

Baker Tilly kijkt niet alleen naar de cijfers, maar ook naar strategie en bedrijfsmodellen. Daarin wordt ook de maatschappelijke context meegenomen. Irene: ‘Dat maakt ons werk interessanter én maatschappelijk relevanter. Vijf jaar geleden adviseerden we klanten soms nog om zo min mogelijk belasting te betalen, binnen de kaders van de wet- en regelgeving. Nu speelt er meer. Want bedrijven zo min mogelijk belasting laten betalen, past niet meer in de huidige maatschappelijke context van duurzaam ondernemen en waardecreatie. Fijn dat we onze klanten van dienst kunnen zijn met gegrond en eigentijds advies.’

Lees het volledige artikel in het nieuwe Friends in Business magazine. De eerste editie van 2025 wordt op maandag 12 mei feestelijk gepresenteerd bij De Tuin van de Vier Windstreken aan de Kralingse Plas.

Redactie: Bas Abresch

Fotografie: Mladen Pikulic 

Meer nieuws