Wereldhavendagen trapt af

26-03-18

De organisatie van de Wereldhavendagen heeft vorige week, in bijzijn van vertegenwoordigers van Rotterdamse organisaties, bedrijven en sponsoren, een vooruitblik gegeven op het evenement. Doel van de bijeenkomst was om hen verder te informeren en nog meer bedrijven en organisaties over te halen, om zich tijdens de Wereldhavendagen op de kades, het water en in de haven te presenteren.

Het thema van de Wereldhavendagen is ‘Energize’. Daarmee sluit het evenement aan bij de doelstellingen van de Haven van Rotterdam, om op termijn de schoonste haven ter wereld te worden. De naar verwachting 400.000 bezoekers krijgen dit jaar op verschillende manieren informatie over dit thema. Zo hebben grote raffinaderijen als BP, Esso en Shell de intentie om hun duurzame ontwikkelingen te presenteren. Samenwerkingspartner ‘Summerlabb’ is van plan een duurzame route op het evenemententerrein te organiseren, de zogenaamde ‘Greenline to the future’. Langs deze route tonen bedrijven en organisaties hun duurzame initiatieven. 

Watertaxi
In de meerjarendoelstelling van de Wereldhavendagen is vastgesteld, dat het evenement nog verder moet groeien. Om dat te realiseren, worden onder andere nieuwe initiatieven op en rond de kades van het stoomschip ss Rotterdam georganiseerd (Katendrecht). Omdat het evenemententerrein daarmee nog groter wordt, is dit jaar voor het eerst een samenwerking met de Rotterdamse Watertaxi aangegaan. Zij transporteren tijdens de Wereldhavendagen, vanaf acht verschillende plekken binnen het evenemententerrein, publiek tegen een gereduceerd tarief.

Online verhalen
De Wereldhavendagen is het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland, dat dit jaar in het weekend van 7, 8 en 9 september wordt gehouden. Afgelopen jaar kwamen 430.000 bezoekers naar Rotterdam, om het evenement te bezoeken. Meer dan voorheen zal het evenement ook online te beleven zijn. Naast een nieuwe website, die in mei wordt gelanceerd, wordt via diverse sociale mediakanalen en mediapartners het verhaal over de deelnemers en de duurzame doelstellingen gecommuniceerd.

Een week vol activiteit
Hoofsponsor en partner van de Wereldhavendagen zijn de Port of Rotterdam, Koninklijke Marine en Rotterdam Festivals. Deze laatste heeft aangegeven dat zij wil groeien naar een week vol activiteiten, in aanloop naar de Wereldhavendagen. De organisatie van de Wereldhavendagen is volop met Rotterdamse partijen in contact, om dit ook daadwerkelijk te realiseren.

 

Meer nieuws