MEIKO Nederland: zeven tips voor schone glazen



Hoge kwaliteit glazen zijn kostbaar en moeten zorgvuldig worden onderhouden. Omdat een schoon en mooi glas een belangrijke functie vervult, hebben zowel hoteliers, restauranthouders, bar- als caféhouders er veel belang bij dat het waardevolle glaswerk lang meegaat en zowel gasten als horecaondernemers veel plezier bezorgt. Dit vraagt om professioneel glasmanagement. De volgende zeven tips van onze partner MEIKO Nederland kunnen hierbij helpen:

1. De kwaliteit van het glas is cruciaal
Omdat glazen in de horeca zwaar belast worden en meerdere malen per dag worden gewassen, moeten ze van hoogwaardige kwaliteit zijn. Dit vermindert het risico op glascorrosie en verhoogt de levensduur van het glas aanzienlijk.

2. Verbetering van de waterkwaliteit
Een belangrijke factor is de waterkwaliteit tijdens het wasproces. Water dat niet zodanig wordt gezuiverd dat het geschikt is om mee te wassen, laat een grauwe waas en kalkaanslag achter op het glas, zelfs na een intensieve spoeling. Om dit te voorkomen zijn er professionele vaatwasmachines die uitgerust zijn met optionele modules voor waterbehandeling. Hoe een omgekeerde osmose installatie werkt leest u hier!

3. Glazen hebben ruimte nodig
Bij het plaatsen van de glazen in de korf dient u erop te letten dat de glazen niet tegen elkaar aan kunnen worden geslagen door de waterbewegingen tijdens het vaatwasproces. Dit voorkomt lichte schade of zelfs glasbreuk. De beste bescherming tegen breuk als gevolg van mechanische belasting wordt geboden door korven die het glas een veilige houvast geven. Wijnglazen dienen schuin in de machine te staan, zodat er geen waterresten in de holle ruimte van de voet kunnen achterblijven.

4. Niet te heet wassen
Gevoelige glazen moeten in de vaatwasmachine tussen 60 en maximaal 63 graden (conform DIN en VGG) worden gereinigd en zo mogelijk alleen met een speciaal programma voor glazen. Bij hogere temperaturen kan glasschade zoals troebelheid optreden na langdurig gebruik. Gebruik ook een speciaal reinigingsmiddel voor glazen en haal de glazen direct uit de vaatwas- of glazenspoelmachine als het programma klaar is.

5. Hoe korter, hoe beter
De wastijd moet zo kort mogelijk zijn. Hoe korter de wastijd, hoe lager het energieverbruik. Korte en efficiënte wastijden verminderen ook de slijtage van het vaatwerk. Al deze punten betalen zich terug en dragen bij tot een betere winstgevendheid.

6. Poleren niet nodig
Met een geïntegreerde module voor waterbehandeling worden alle mineralen (inclusief bacteriën en virussen) uit het water verwijderd en wordt het zuiverste water geproduceerd voor het wassen. Dit water is de basisvoorwaarde voor een briljant, vlekvrij en hygiënisch schoon wasresultaat. Glazen en bestek hoeven niet langer gepoleerd te worden - dit bespaart tijd en geld. Om hygiënische redenen is poleren met een theedoek sowieso niet aan te bevelen.

7. Geurneutraal opslaan
De poriën van het glas absorberen snel geuren uit de omgeving, zelfs wanneer ze schoon zijn. Als u de glazen niet reukloos kunt bewaren, moet u de glazen voor gebruik kort met helder water spoelen.



Artikel gaat over




Gerelateerd nieuws

SIGN-PARTNERS langer verbonden aan Friends in Business

SIGN-PARTNERS langer verbonden aan Friends in Business

SIGN-PARTNERS heeft de verbintenis met Friends in Business verlengd. Dit mooie bedrijf verzorgt...

Ferry Boshart (Prodex): 'Onze klanten trekken niet zomaar de stekker uit toekomstplan'

Ferry Boshart (Prodex): 'Onze klanten trekken niet zomaar de stekker uit toekomstplan'

'Wat ik leuk vind aan mijn werk is praten met mensen, onder elkaar zijn, dat is nu heel moeizaam...

Online presentatie nieuwe magazine op donderdag 29 oktober

Online presentatie nieuwe magazine op donderdag 29 oktober

Deze week verschijnt ons nieuwe magazine. Met een groot aantal verhalen van onze partners! Wie...


Schrijf in voor onze nieuwsbrief en digitale magazine.

Het laatste nieuws

SIGN-PARTNERS langer verbonden aan Friends in Business

SIGN-PARTNERS langer verbonden aan Friends in Business

SIGN-PARTNERS heeft de verbintenis met Friends in Business verlengd. Dit mooie bedrijf verzorgt...

Ferry Boshart (Prodex): 'Onze klanten trekken niet zomaar de stekker uit toekomstplan'

Ferry Boshart (Prodex): 'Onze klanten trekken niet zomaar de stekker uit toekomstplan'

'Wat ik leuk vind aan mijn werk is praten met mensen, onder elkaar zijn, dat is nu heel moeizaam...

Online presentatie nieuwe magazine op donderdag 29 oktober

Online presentatie nieuwe magazine op donderdag 29 oktober

Deze week verschijnt ons nieuwe magazine. Met een groot aantal verhalen van onze partners! Wie...