Dordrecht

Stephan van der Meer (SAM Reclame & Communicatie): ‘Voor het eerst mocht ik mee naar een grote klant’

SAM Reclame & Communicatie - Rotterdam

Stephan van der Meer van SAM Reclame & Communicatie vertelt in het komende magazine van Friends in Business over zijn stageperiode bij Duits Reclame/Marketing in een ver verleden. ‘Na Nijgh Rotterdam, het een-na-oudste reclamebureau van Nederland. Het had gerenommeerde klanten waaronder Piet Klerkx’, aldus de Expert aan het Woord in de nieuwe editie in Dordrecht.

‘Een bekende tv-commercial in die jaren was met Bram Biesterveld, alias Pommetje Horlepiep. Hij vloog in een helikopter door de showrooms van Piet Klerkx, wilde met eigen ogen wel eens zien hoe groot het daar allemaal was, en kwam tot de conclusie dat het ‘niet te meten was zo groot’. Keus genoeg dus. Deze campagne liep al een aantal jaren en er het was de bedoeling dat er een andere invalshoek zou komen. Een nieuwe commercial, zonder Pommetje. Vergelijkbaar met het vervangen van de welbekende supermarktmanager door Ahold een jaar of acht geleden. ‘

‘Voor het eerst mocht ik mee naar een grote klant. Feitelijk als een veredelde notulist. Dit was waar ik als stagiair voor kwam, al mocht ik alleen luisteren en observeren. Op de terugweg naar kantoor was het best stil in de auto. Iedereen was total loss na de ruim vier uur durende vergadering. Plotsklaps vroeg de accountmanager aan mij: ‘Wat vond jij er eigenlijk van, Stephan?’ Vol bravoure zette ik direct mijn communicatiepet op en gaf een gloedvol college over hoe het allemaal zou kunnen. En waarom. Al snel werd duidelijk dat niemand hier op zat te wachten….’

Het hele verhaal van expert Stephan van der Meer in de nieuwe editie van Friends in Business in Dordrecht. Dat nummer lanceren wij op 22 mei.

Dit artikel wordt u aangeboden door

SAM Reclame & Communicatie

Wij zijn SAM. MERKENBOUWERS. Wij maken als full service reclamebureau geen verschil tussen online en offline. Wij maken de verbinding. Vanuit een doordachte basis ontwikkelen wij concepten die werken, bepalen de strategie die communicatie waardevol maakt, zorgen voor synergie die merken nodig hebben. Daarin zijn wij leidend (of eigenwijs zo u wilt) en uiterst creatief.

Meer nieuws