HET GEHEIM VAN WELLNESS CLUB ROTTERDAM


Service als in een tophotel


‘Als je hier binnenkomt, moet je het gevoel hebben dat je een tophotel binnenwandelt.’ In één zin maken Agnes Potze en Richard Tol duidelijk waar het om draait bij Wellness Club Rotterdam: kwaliteit en service!

Agnes heeft met haar man Wil Potze de dagelijkse leiding aan de Ommoordseweg. ‘We hebben elkaar in de fitnessbranche leren kennen. Wil is een van de mannen die Technogym groot heeft gemaakt in de Benelux, degene die Sportingclub De Uitweg heeft geopend en in 1999 deze zaak startte. Ik richtte sportcentra in en zo kwamen we met elkaar in contact. Ik ben hier in 2009 begonnen.’ Richard is fitnessmanager bij Wellness Club Rotterdam. ‘Ik heb op hoog niveau aan judo gedaan en ben een echte sportman. Ik heb in Leiden als manager gewerkt en alle denkbare opleidingen gevolgd. Nadat ik mijn boutique gym in Egmond had verkocht, zijn mijn vriendin en ik naar Breda verhuisd en ben ik hier aan de slag gegaan.’

1.600 leden

‘De fitnessbranche is erg aan het veranderen’, stelt Agnes vast. ‘Er zijn aanbieders gekomen zoals Basic Fit en Fit For Free waar mensen voor weinig geld kunnen sporten. Bovendien schieten de kleine studio’s op de hoek van de straat als paddenstoelen uit de grond. Dat biedt ons de kans om ons nog meer te onderscheiden. Nee, het is geen optie om onze prijs naar beneden aan te passen. Dat zou een slecht signaal zijn. Kwaliteit en service, dat kost nu eenmaal geld.’

Op je wenken bediend

Richard is duidelijk over wat die kwaliteit en service Wellness Club Rotterdam inhouden: ‘Ik vergelijk het altijd maar met de tandarts. Die zet je ook niet in de stoel en zegt dan dat je zelf je eigen kies maar moet trekken. Wij laten hier niemand aan zijn lot over. Ook als je niet met een personal trainer werkt, heb je elke vier weken een gesprek met een trainer. Net als in bijvoorbeeld het Hotel Okura word je hier op je wenken bedient. We kennen de voornamen van onze klanten en onze trainers hebben geen van tevoren vastgestelde agenda. Ze zijn alleen maar bezig om te kijken of ze klanten kunnen helpen.’

Goud

‘Dat laatste zit ‘m vaak in kleine dingen’, vervolgt Richard. ‘Soms pakken we een handdoek voor mensen die aan het trainen zijn of vullen we de bidon bij. We kijken natuurlijk ook of ze oefeningen technisch goed uitvoeren en doen metingen om de vorderingen te bekijken.’ Agnes: ‘Klanten vasthouden is even belangrijk als nieuwe leden werven. Al plak je goud op je machines, als je mensen geen aandacht geeft en helpt, gaan ze weg.’

BIO Circuit

Tijd is voor veel mensen steeds kostbaarder. ‘Daarom zijn we begonnen met het BIO Circuit’, zegt Richard. ‘Dat is een training van een half uur waarin het hele lichaam aan bod komt. Je volgt een parcours van toestellen die in een cirkel opgesteld staan. Het mooie is dat je altijd op je eigen niveau traint. Een oudere dame kan hier aan meedoen, maar ook de jongen van 25 met het lichaam van een Griekse god.’ 

Spotter

‘In de apparatuur zitten spotters waardoor wij precies kunnen zien of oefeningen goed worden uitgevoerd en op welke belastbaarheid je traint. Het BIO Circuit komt dan ook heel dicht bij personal training in de buurt. Ik merk in de praktijk dat veel zakenmensen deze training ’s morgens vroeg doen, dan even de sauna in gaan en zo weer op tijd aan de slag kunnen. Dan sta je ten opzichte je van je collega’s die aan het koffieapparaat hangen om wakker te worden met 10-0 voor.’ 

Respect

‘Natuurlijk zijn er veel voorbeelden van mensen die hier resultaten boeken waar ik blij van word’, zegt Agnes enthousiast. ‘Er kwam hier eens een jong stel dat ging trouwen. Die jongen is gaan trainen en heeft zijn voedingspatroon aangepast. Hij is zeker 45 kilo afgevallen. Ook na de huwelijksreis zijn ze blijven trainen en de verandering is permanent. Daar heb ik veel respect voor. Net als voor die man van 80 die hier elke week een paar keer is. Voor de een is dit nu eenmaal een levensstijl en de ander moet zich er echt toe zetten om te gaan trainen.’



Artikel gaat over




Schrijf in voor onze nieuwsbrief en digitale magazine.

Het laatste nieuws

Havenbedrijf Rotterdam wint ESPO Award 2018

Havenbedrijf Rotterdam wint ESPO Award 2018

Het Havenbedrijf Rotterdam is de winnaar geworden van de ESPO Award 2018. De European Sea Ports...

Bart Jasperse (MEIKO Nederland): 'Van Barendrecht naar Charlois, Rotterdamser kan bijna niet'

Bart Jasperse (MEIKO Nederland): 'Van Barendrecht naar Charlois, Rotterdamser kan bijna niet'

MEIKO Nederland is onlangs verhuisd naar een groter onderkomen. ‘Van Barendrecht naar...

AUTOHAAG ZEEUW MAAKT JE BLIJ!

AUTOHAAG ZEEUW MAAKT JE BLIJ!

Verkopen is zijn lust en zijn leven, vanwege het werken met mensen. Vandaar dat Imran Bhatti als...