‘Fantastisch event in Manila over aanvragen Schengenvisa’
Boers Crew Services B.V. - Rotterdam
Boers Crew Services kijkt met grote tevredenheid terug op de informatiedag over ‘Schengenvisa voor zeevarenden’, die het bedrijf eind november organiseerde in Manila. De Rotterdamse crew change specialist organiseerde het eigen evenement daags na het driedaagse internationale maritieme evenement Crew Connect Global.
Tijdens Crew Connect was Peter Smit, Group Director en co-owner van Boers Crew Services, spreker bij een van de panels. Peter besprak hier het belang van open communicatie en samenwerking tussen alle instanties die betrokken zijn bij het visumaanvraagproces. Daarnaast werden tijdens dit grote wereldwijde evenement veel contacten opgedaan.
Tekst gaat verder onder foto
Kennis delen over actueel onderwerp
Een dag later was het tijd voor het eigen evenement van Boers Crew Services, dat aansloot op de onderwerpen die tijdens Crew Connect werden besproken 150 medewerkers van verschillende bemanningsbureaus over de hele wereld waren aanwezig om te luisteren naar de kennis en ervaring die Boers Crew Services deelde over het aanvragen van Schengenvisa. Een belangrijk en actueel onderwerp: de afgelopen maanden zijn er bemanningswisselingen geannuleerd omdat de visumaanvragen niet op tijd werden goedgekeurd. Boers Crew Service krijgt vaak wél voor elkaar wat andere bedrijven niet lukt, mede door de goede contacten met ambassades.
‘Alles draait om samenwerking’
Hans Boers, Group Director en co-owner bij Boers Crew Services, kijkt tevreden terug: ‘We hebben een fantastisch evenement gehouden met meer dan 150 medewerkers van bemanningsbureaus die wilden leren hoe lange vertragingen bij het aanvragen van een Schengenvisa kunnen worden voorkomen. Het is vaak een uitdaging voor bedrijven om documenten op tijd binnen te krijgen, wat een belangrijke factor is bij vertragingen. We geloven dat een open communicatie met de verschillende betrokken instanties helpt om het proces te stroomlijnen. Boers Crew Services is er 24/7 om eventuele problemen rond het aanvragen van het visum op te lossen. Het draait allemaal om samenwerking tussen bemanningsleveranciers, ons, de zeevarende en hun families.’
Groot probleem met impact
Boers: ‘We vonden het belangrijk om dit evenement te houden, omdat we zo onze kennis kunnen delen en mensen kunnen waarschuwen voor de valkuilen die vertragingen kunnen veroorzaken. Bemanningswisselingen zijn geannuleerd omdat zeevarenden hun visum niet kregen. Het is een groot probleem dat daadwerkelijk impact heeft op de crisis in de bevoorrading van de bemanning.’
Lees ook: Peter Smit (Boers Crew Services): ‘Iedereen wist ons te vinden in 2022’
Dit artikel wordt u aangeboden door
Boers Crew Services B.V.
Your crew, our people!