Mobiliteit en vervoer

Feest bij M. de Koning Autobedrijven: Volkswagen werkplaatsteam ‘Beste Dealer van Nederland’ op klanttevredenheid

Maas-De Koning - Capelle aan den IJssel

Het Volkswagen werkplaatsteam van M. de Koning Autobedrijven in Capelle aan den IJssel viert feest. Na een derde plaats en tweede plaats in de afgelopen twee jaar, is deze vestiging dit jaar op de eerste plaats geëindigd als “Beste Dealer van Nederland” op het gebied van klanttevredenheid aftersales.

Importeur Pon kwam onlangs langs voor de bekendmaking en nam heerlijk gebak mee. Gedurende het jaar worden alle Volkswagen dealerbedrijven doorlopend door klanten gewaardeerd op het gebied van klantentevredenheid. De scores van deze metingen zijn de basis voor de Volkswagen Service Quality Award. De Service Quality Award is een onderlinge competitie van Volkswagen dealers als aanmoediging voor het verlenen van de beste service. Ieder jaar reikt Volkswagen Nederland de Awards uit aan de dealers die dankzij de prestaties van hun aftersales team de hoogste “Net Promoter Score” (NPS) van klanten hebben ontvangen.

Er zijn twee categorieën: Topscoorders en Best Improvers. Hierbij staat één belangrijke vraag centraal: welke Nederlandse Volkswagen werkplaats in Nederland krijgt de hoogste aanbevelingsscore van klanten?

Volkswagen onderzoekt dit continu door middel van enquêtes. Bij de toekenning van de prijzen wordt in beide categorieën (Topscorers en Best Improvers) onderscheid gemaakt tussen grote en kleinere dealers. De prijzen zijn eervol voor Volkswagen-dealers, maar dé winnaars zijn de klanten van de dealerbedrijven. De onderlinge competitie die aan de basis staat van de Service Quality Awards draagt er namelijk aan bij dat alle Volkswagen-dealers zich maximaal inzetten voor klanttevredenheid van het hoogste niveau. 

Het werkplaatsteam van Capelle is erg trots op het resultaat. ‘Het is een echte teamprestatie. We staan klaar voor onze klanten, denken mee in oplossingen en ontvangen ze met een glimlach. We willen alle collega’s bedanken voor hun inzet en uiteraard ook onze klanten voor het uitspreken van hun waardering. Dit is voor ons een mooi compliment en een geweldige motivatie om aan onze klantentevredenheid te blijven werken. We gaan ervoor om onze eerste plek ook in 2023 vast te houden.’

Foto: M. de Koning Autobedrijven

Dit artikel wordt u aangeboden door

Maas-De Koning

Persoonlijke aandacht, zorgvuldigheid en kwaliteit. Dat is kenmerkend voor M. de Koning. Met 170 gemotiveerde professionals werken wij aan één gezamenlijk doel: zorgeloze mobiliteit voor onze klanten. Kortom, u staat bij ons centraal!

Meer nieuws