Mobiliteit en vervoer

Uniserve verlicht druk op warehouses van klanten met ‘off dock storage’ oplossingen

Uniserve - Rotterdam

Dat Uniserve Group inspeelt op de behoeften van haar (potentiële) klanten meldden we onlangs al, in het bericht over de situatie in de Rode Zee. De logistiek dienstverlener denkt ook mee met bedrijven die veel lading tegelijkertijd binnenkrijgen en die niet altijd even goed en snel kunnen verwerken in hun warehouse.

‘Voor hen bieden we zogeheten off dock storage,’ vertelt Gary Hardie, European Regional General Manager bij Uniserve Group. ‘Wij kunnen containers tijdelijk op een ander depot neerzetten. Gefaseerd kunnen we dan de containers aanleveren in het warehouse van de klant. Dit kan voor de klant aanzienlijke demurragekosten schelen.’

Lading overladen in UniOcean-containers
Van demurrage is sprake wanneer een container die zich op de terminal van de rederij bevindt (of: een container die aan de rederij ter beschikking is gesteld voor vervoer) niet geladen kan worden bij aankomst in de haven van bestemming of niet wordt opgehaald. Soms kan een klant de lading helemaal niet kwijt in het warehouse, schetst Gary. ‘Dan kunnen wij de lading die in de container van een rederij zit, overladen in onze eigen UniOcean-containers. En daarmee tijdelijke opslag aanbieden in onze eigen containers.’

Containeropslag voor klanten met afladers in China
Ook voor klanten met leveranciers in China kan Uniserve Group containeropslag aanbieden. Gary: ‘Bijvoorbeeld voor klanten die hun lading niet tijdig wegkrijgen voor het Chinese Nieuwjaar op 10 februari. Voor een fabrikant kan dit interessant zijn, omdat zij over het algemeen niet veel opslagcapaciteit hebben bij de productiefabriek. Hierdoor kan de fabriek blijven produceren en staan de spullen opgeslagen in een container, klaar voor verscheping naar Europa.’

Lees ook: Uniserve speelt in op situatie Rode Zee: ‘Wij kunnen efficiëntere verschepingen bieden’

Dit artikel wordt u aangeboden door

Uniserve

Your global business

Meer nieuws