Ondernemerschap

Idee voor duurzame bezorging van dagelijkse boodschappen wint KPMG-prijs

KPMG - Rotterdam

Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Mirosnicenko krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, dagelijks boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.

Door consumenten te stimuleren om van tevoren een door de winkelier gekozen tijdstip te kiezen waarop de producten bezorgd kunnen worden, kan het vervoer aanzienlijk efficiënter en duurzamer plaatsvinden. Door de consument bovendien in staat te stellen zijn ‘groene gedrag’ via de sociale media te delen, groeit ook de motivatie bij andere klanten om met deze wijze van bezorging van online boodschappen het milieu te ontzien.

‘Het idee om consumenten de mogelijkheid te bieden om op de sociale media goede sier te maken met hun keuze voor een ‘groen levertijdstip’ levert alle partijen in de keten voordeel op,’ zegt Jerwin Tholen van KPMG die als voorzitter van de jury de inzendingen mede heeft beoordeeld.

Tholen: ‘Mirosnicenko heeft haar idee bovendien in de markt getoetst en hieruit blijkt dat er veel draagvlak voor bestaat. Een goed voorbeeld van een idee dat ook praktisch uitvoerbaar is en bijdraagt aan het realiseren van de milieudoelstellingen.’

Dit artikel wordt u aangeboden door

KPMG

KPMG Nederland maakt deel uit van het internationale KPMG-netwerk, wereldwijd toonaangevend in audit, tax en advisory. KPMG Meijburg & Co is specialist in tax in Nederland. We werken voor een brede groep opdrachtgevers: grote (inter)nationale ondernemingen, middelgrote bedrijven, non-profitorganisaties en overheden.

Meer nieuws