Ondernemerschap

Blog Wim Milder (Axoft IT & Telecom): een werkplek in de cloud maakt het leven van uw collega’s makkelijker

Axoft IT & Telecom - Rotterdam

Werkt u nog dagelijks op een vaste kantoorwerkplek met lokale programma’s en bestanden? De kans wordt steeds groter dat u deze vraag met ‘nee’ beantwoordt. Het is een gevolg van de populariteit van de werkplek in de cloud, die onze manier van werken voorgoed heeft veranderd. En misschien wel op meer manieren dan u op het eerste gezicht denkt. Wim Milder van Axoft IT & Telecom licht vijf veranderingen uit, en de vruchten die u hier zakelijk van plukt.

Van vaste pc’s naar laptops, tablets en smartphones
Jarenlang bepaalde rijen vaste pc’s en thin clients de invulling van de kantoortuin. Dat had natuurlijk zo z’n beperkingen. Met de komst van de laptop werden de mogelijkheden al breder en tegenwoordig kun je zelfs productief werken met tablets en smartphones. Daarnaast was het ook vooral de cloud die ervoor zorgde dat er tevens op afstand kon worden gewerkt in een werkplek in de cloud. Het voordeel: collega’s hebben ook buiten kantoor toegang tot het bedrijfsnetwerk, wat hun productiviteit en bereikbaarheid aanzienlijk verbetert.

Van 9-tot-5 naar flexibeler werken
Iedere ochtend aansluiten in de file, werken in een vaste omgeving, om 17.00 uur uitklokken en weer aansluiten in diezelfde file, maar dan de andere kant op. Ook aan deze sleur komt een einde dankzij de werkplek in de cloud. Voortaan konden we ook buiten kantoor productief en bereikbaar werken. En dat niet alleen; ook onze werk-privébalans verbeterde, omdat werktijden veel flexibeler kunnen worden ingedeeld. Even een privétaak tussendoor doen is bijvoorbeeld geen probleem. Uw voordeel: minder stress onder collega’s, lager verzuim, een betere medewerkerstevredenheid én een hogere output.

Van vaste telefonie naar bellen in de cloud
De vaste bureautelefoon was niet bepaald het toonbeeld van flexibiliteit. Het beheer ervan lag grotendeels bij uw provider. Aanpassingen zoals extra aansluitingen, keuzemenu’s en wachtmuziekjes kostten daardoor wat meer tijd. Cloudtelefonie brengt de telefooncentrale naar de cloud. Dat betekent dat u voortaan zelf de instellingen bepaalt, gewoon wanneer u dat wilt. Uw telefonie sluit hierdoor altijd aan bij uw wensen én u optimaliseert direct uw bereikbaarheid.

Van software naar apps
U herinnert zich vast nog wel de tijd van software: kostbare licenties die geldig zijn voor één apparaat, tijdrovende installaties, alles zelf moeten updaten… Cloudapps hebben dat verleden tijd gemaakt. Dit is gewoon de software die u kent, maar dan zonder lokale installaties. U werkt vanuit een centrale cloudomgeving, waardoor u de apps ook op andere apparaten kunt gebruiken. Apps neemt u bovendien vaak per maand af, zodat u nooit meer met duurbetaalde en ongebruikte licenties zit. En updates? Die worden proactief voor u uitgevoerd, zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Dat zorgt voor veel gebruiksgemak voor uw collega’s en de IT-afdeling.

Van lokaal naar managed beheer
Tijdrovende reparaties, het uitrollen van securitypatches en algemeen beheer; uw IT-afdeling was er vroeger maar druk mee. Bovendien kan het up-to-date houden van interne IT- en securitykennis een grote kostenpost zijn. Dat is ook niet meer nodig: vrijwel alle beheertaken kunnen tegenwoordig voor u worden uitgevoerd, op afstand via de cloud. Voor dat beheer op afstand betaalt u een vast bedrag per maand, waarin alle werkzaamheden zijn inbegrepen. U profiteert zo kostenefficiënt van professionele kennis en proactief beheer.

Kies vandaag nog voor de Axoft EASY cloud werkplek
De cloud richt uw organisatie een stuk flexibeler in, waardoor u uw zakelijke slagkracht flink vergroot. Dat wilt u toch ook? Wij helpen u graag dit doel te bereiken en staan u tijdens iedere stap van het traject terzijde. U bespaart daardoor veel tijd en moeite én bent verzekerd van de beste oplossing voor uw organisatie. Kom gerust eens langs bij ons in Capelle aan den IJssel, Natuurlijk spreken we ook graag af bij u op locatie. Maak online een afspraak.

Dit artikel wordt u aangeboden door

Axoft IT & Telecom

Axoft begrijpt dat bedrijven en organisaties moeten kunnen vertrouwen op een zorgeloze digitale werkomgeving. Een werkomgeving die zich voortdurend aanpast aan de wensen van uw organisatie, uw werknemer én uw klanten.Bezoek onze website www.axoft.nl voor meer informatie of bel ons. We zijn bereikbaar op het nummer 088-2210800.

Meer nieuws