Ondernemerschap

B.made ontwikkelt branding voor Clubhuis Feyenoord in Afrikaanderwijk

B.made - Rotterdam

B.made is eerder dit jaar gevraagd om Clubhuis Feyenoord aan te kleden met mooie vormgeving aan de muren. In samenwerking met een productiepartij werd de ruimte afgelopen maand aangekleed. Het resultaat mag er zijn. Het Clubhuis Feyenoord werd vorige maand officieel geopend.

Het vraagstuk

Het Clubhuis Feyenoord is een sociaal-maatschappelijke ontmoetingsplek waarmee Feyenoord nog dichter bij de bewoners en samenwerkende organisaties in de wijk komt. In de komende jaren moeten op Zuid minimaal drie en maximaal vijf clubhuizen komen. Het eerste is onlangs gerealiseerd op het Afrikaanderplein, de plaats waar Feyenoord ooit haar eerste wedstrijden speelde. Vanuit het clubhuis organiseert Feyenoord dagelijks activiteiten op het gebied van (multi-)sport, onderwijs en werkgelegenheid. B.made werd gevraagd om het clubhuis aan te kleden met vormgeving te zodat deze plek het ‘Feyenoord-gevoel’ uitstraalt.

De aanpak

Projectmanager Marijn is met de opdrachtgever naar de locatie gegaan om een eerste plan voor de vormgeving op te stellen. Marijn: ‘We hebben een rondje gelopen door de verschillende ruimtes van het clubhuis en hebben daar gezamenlijk bepaald waar we mooie visuals kwijt konden. We hebben ervoor gekozen om de recreatieruimtes dezelfde uitstraling mee te geven als de buitenring van De Kuip. De kantoren wilden we juist een rustigere, meer zakelijke uitstraling geven.’

De briefing werd uitgewerkt en de klant gaf akkoord. Vervolgens gingen vormgeversvan B.made aan de slag met een mooi ontwerp voor op de muren. Marijn: ‘Creatieven moet je niet te veel beperken, ze hebben veel vrijheid gekregen om een kick-ass ontwerp te maken.’ Enkele kleine aanpassingen werden doorgevoerd en de klant gaf akkoord voor de productie.

Bekijk meer foto's van het resultaat in de blogpost van B.made.

Dit artikel wordt u aangeboden door

B.made

B.made is een full-service digital marketing agency die organisaties nog beter ondersteunt bij het implementeren en realiseren van al hun digitale marketing- en mediadoelstellingen. B.made doet dit door middel van context marketing: Het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste persoon, via het juiste kanaal, op het juiste moment met de juiste emotie.

Meer nieuws