Ondernemerschap

Buro N11 en B.made bundelen krachten

B.made - Rotterdam

Buro N11 en B.made starten een intensieve samenwerking en zijn beide toegetreden tot de nieuw opgerichte N11 Group. De twee bureaus hebben los van elkaar hun sporen verdiend in het ontwikkelen van websites, het inzetten van onlinemarketing en het maken van creatieve content. Dankzij de nieuwe samenwerking kunnen ze direct profiteren van elkaars ervaring, expertise en teams.

Buro N11 is de autoriteit in mobiliteit op het gebied van content, PR en marketing. B.made is een gevestigde naam in de sector sport en entertainment en benut data, technologie en content voor het ontwikkelen van content- en marketingstrategieën. Het initiatief om beide bedrijven samen te brengen binnen de N11 Group komt van Erik Hardick (46), die in 2019 eigenaar werd van Buro N11.

Hij legt uit: ‘Ik zie twee organisaties met een gelijke mindset, die elkaar inhoudelijk heel mooi aanvullen. Buro N11 en B.made werken allebei heel pragmatisch en bieden elk diverse expertises op het gebied van marketing en communicatie. De bedrijven zijn complementair wat betreft diensten en branche-expertise. De kunst is nu om het maximale uit deze samenwerking te halen, zodat het een win-win wordt voor de organisaties én voor onze klanten. Dat is ook de filosofie achter de N11 Group – samen kunnen we echt veel meer bereiken.’ Bij zowel Buro N11 als B.made werken circa veertig mensen.

Speerpunten

Staan bij Buro N11 content, PR en marketing centraal, bij B.made zijn marketingtechnologie, design, audio/video en social media speerpunten. De samenwerking maakt het mogelijk dat beide bedrijven profiteren van elkaars expertises. En dat ze daardoor hun relaties op nieuwe terreinen van dienst kunnen zijn. Erik Hardick: ‘Dit sluit ook aan bij de algemene tendens waarin verschillende marketing- en communicatie-onderdelen meer en meer met elkaar verweven raken. Onze klanten geven de voorkeur aan partners die hen op zoveel mogelijk onderdelen van dienst kunnen zijn. Deze samenwerking past daar perfect bij.’

Goed gevoel

Ook de beide oprichters van B.made, Richard Schot en Jan Smit, zijn zeer content met deze stap: ‘Om onze ambitie te verwezenlijken waren wij op zoek naar een partner die bij ons past en ons kan versterken. Meteen vanaf het begin hadden wij een heel goed gevoel bij Buro N11. Wij zien hen dan ook als de ideale partner om deze ambitie ook daadwerkelijk te realiseren. Door de krachten te bundelen, zijn wij ervan overtuigd dat we onze groei kunnen versnellen en onze klanten nog beter kunnen bedienen. Wij kijken dan ook heel erg uit naar de intensieve samenwerking die we voor ogen hebben.’

Loyale klantengroep

Buro N11 en B.made blijven zelfstandig op hun huidige locaties actief (respectievelijk Bodegraven en Rotterdam) en worden elk bestuurd door een eigen Management Team. Erik Hardick is eigenaar van beide ondernemingen en stuurt de verdere samenwerking. Tot de klantengroep van Buro N11 behoren onder meer Toyota, BMW, Jumbo en TotalEnergies. B.made mag onder meer Feyenoord Rotterdam, ALLSAFE, Delta Fiber en Novo Nordisk tot de loyale klantengroep rekenen.

Foto: B.made

Dit artikel wordt u aangeboden door

B.made

B.made is een full-service digital marketing agency die organisaties nog beter ondersteunt bij het implementeren en realiseren van al hun digitale marketing- en mediadoelstellingen. B.made doet dit door middel van context marketing: Het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste persoon, via het juiste kanaal, op het juiste moment met de juiste emotie.

Meer nieuws