Ondernemerschap

Dirk Jan van Dijk (Palm fruits): ‘Eind 2022 lanceren wij een nieuw merk’

01-06-22

De markt veroveren met gezonde producten; dat is de missie van Palm Fruits. Dirk Jan van Dijk: ‘Wij leveren vooral aan de etnische markt. Westerse consumenten kennen de dadel nauwelijks en willen het soms niet eens proberen.’ Werk aan de winkel dus, om heel Nederland aan de dadels te krijgen. Van Dijk is ambitieus en zo kwam hij tot een slogan die de lading dekt: ‘Geen woorden maar dadels.’

Aanvankelijk richtte Palmfruits zich op de vegan markt en horeca. Corona heeft die focus afgezwakt. Inmiddels zijn de transport- en productieprijzen vanuit Israël zo hoog dat dat op een lager pitje is geraakt. De dadel-business daarentegen blijft groeien en leverde zelfs omzetverdubbeling op.

Waar vroeger de dadels alleen te vinden waren in Koninklijke paleizen van het Arabische rijk, vindt deze gezonde snack momenteel meer aftrek onder sporters. De Medjoul dadel is een bron van natuurlijke suikers en zorgt daarmee voor een energy-boost. De dadel heeft een laag vet- en eiwitgehalte en is rijk aan voedingsvezels.

In het laatste kwartaal van 2022 lanceert Palm Fruits een nieuw merk. Dirk Jan: ‘We gaan onder andere ook proeverijen in supermarkten en festivals organiseren om iedereen met Medjoul Dadels in aanraking te laten komen.’

Bekijk hier de video met Dirk Jan van Dijk:

Meer nieuws