Ondernemerschap

‘Dit is wel een groot ding’

B.made - Rotterdam

Ondernemers kennen het gevoel. Zóveel kansen zien dat je aan bijna niets anders kunt denken.
In die periode zit Teus Baars. Hij kocht met zijn bedrijf NOSUCH een strategisch belang in B.made.

In het vorige magazine vertelde Baars (47) dat 2018 het eerste moeilijke jaar in zijn ondernemersbestaan was. Toen al voorspelde hij dat die periode uiteindelijk een rimpel in de oceaan zou blijken. En zo was het ook. ‘Die periode met tegenslag heeft me sterker gemaakt en we zijn er heel goed uitgekomen. Mijn collega’s en ik hebben zoveel energie gekregen van deze move. Die energie kreeg ik zelf van de gesprekken met de mede-ondernemers van B.made. Zij hebben andere ideeën en dat vind ik geweldig. Ik lag af en toe wakker van de opwinding.’

Wat goed is, komt snel

Die mede-ondernemers zijn Richard Schot (38) en Jan Smit (66). Twee van hun bedrijven, respectievelijk de marketingtak van BLiS digital agency en Made in Rotterdam, fuseerden afgelopen zomer en werden omgedoopt in B.made dat aan digitale marketing en media doet. Robin Slakhorst (35) is commercieel verantwoordelijk voor dat in Rotterdam gevestigde bedrijf waarvoor een paar maanden na het ontstaan direct interesse was. ‘We waren wel van plan om op zoek te gaan naar een strategische partner, maar hadden daar een periode van twee à drie jaar voor uitgetrokken’, zegt Schot.

Spontaan complementair

‘Het is allemaal heel spontaan ontstaan’, legt Baars uit. ‘Ik ontmoette Robin via een gemeenschappelijke vriend op een terras in de Witte de Withstraat. Ik was al twee jaar aan het kijken naar een partij die mijn designcommunicatiebureau aanvult en dit past perfect.’

Jan Smit (66) is de geestelijk vader van de deal die B.made en NOSUCH sloten. Hij kiest voor een inspirerende aandeelhoudersrol. ‘Van huis uit ben ik marketeer’, zegt Smit. ‘De basis daarvoor is gelegd tijdens mijn werkzaamheden voor Procter & Gamble. Daar heb ik veel geleerd. Het reclame- en communicatievak is mijn passie geworden. Het is nu tijd om mijn rol op de achtergrond te gaan vervullen en ons team op een andere manier bij te staan. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe organisatie.’

Dit artikel wordt u aangeboden door

B.made

B.made is een full-service digital marketing agency die organisaties nog beter ondersteunt bij het implementeren en realiseren van al hun digitale marketing- en mediadoelstellingen. B.made doet dit door middel van context marketing: Het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste persoon, via het juiste kanaal, op het juiste moment met de juiste emotie.

Meer nieuws