Geslaagde ticketing bijeenkomst Ormer ICT voor betaaldvoetbalorganisaties
Ormer ICT - Schiedam
Tymes4, onderdeel van Ormer ICT, organiseerde eind vorige maand in samenwerking met betaalprovider Buckaroo een bijeenkomst voor de E-commercemanagers van onder meer Feyenoord, Sparta, Excelsior, Ajax en FC Utrecht om te spreken over de uitdagingen en ontwikkelingen rondom e-commerce en online ticketverkoop. Die bijeenkomst vond plaats in het stadion van FC Utrecht.
Toekomstontwikkelingen ticketing
Een aspect waar alle voetbalclubs zich mee bezig houden zijn de oplossingen voor de verkoop van nepkaarten. Hoe kun je als voetbalclub binnen je eigen ticketomgeving een doorverkoopkanaal opstarten? Ook zijn enkele clubs, waaronder Feyenoord, dynamic pricing aan het onderzoeken. Oftewel de mogelijkheid om ticketprijzen af te stemmen naar populariteit. Zo kunnen wedstrijden die minder bezoekers trekken toegankelijker gemaakt worden door de ticketprijs te verlagen. Met een publiekstrekker zoals Feyenoord – Ajax krijg je het stadion wel vol, maar andere wedstrijden zijn minder populair. En dat is dubbelzonde want een lege stoel kost geld. Bovendien leidt een vol stadion tot positieve prestaties van het team. Bedenk maar eens wat het sentimentele verschil is als er een paar honderd man je toejuicht of een paar duizend man.
Ticketingplatform
Ticketingplatform Tymes4 richt zich specifiek op de uitdagingen van betaald voetbalorganisaties en werkt hiervoor samen met payment provider Buckaroo. ‘Tymes 4 is als state-of-the-art platform dusdanig opgebouwd om aan alle wensen van betaald voetbalorganisaties te voldoen. Gebruiksgemak voor de supporter, verbeterde commerciële mogelijkheden en een efficiënte afhandeling van ticketing stonden centraal bij de ontwikkeling’, aldus Folkert de Pundert, binnen Ormer ICT verantwoordelijk voor het ticketingplatform Tymes4.
Betalen aan de club
Alexander van Leeuwen, relatiemanager Buckaroo: ‘De Buckaroo smart checkout houdt rekening met de betaalbeleving van de supporter. Supporters willen aan hun club betalen, en niet aan een voor hen onbekende derdengelden. De tenaamstelling op het afschrift, de look-and-feel van de checkoutpagina en de betaalvoorkeuren zijn allemaal afgestemd op de club. Ook betalen vanaf een eigen domeinnaam is mogelijk, in plaats van checkout.buckaroo.nl ziet de supporter nu in de URL de naam van de voetbalclub.’
Personaliseren
Lennard van Eijsden, Teamleider Ticketing bij Feyenoord Rotterdam NV: ‘De goed uitgedachte koppeling tussen Tymes4 en Buckaroo zorgt ervoor dat dat zowel supporters als backoffice medewerkers inzicht en gemak hebben met alles wat te maken heeft met betalingen. Zo kunnen we nu zelf het incassomoment bepalen, een betaalverzoek sturen en de checkoutpagina personaliseren.’
Lees ook: Excelsior kiest voor ticketingplatform Tymes4 van Ormer ICT
Foto: Ormer ICT
Dit artikel wordt u aangeboden door
Ormer ICT
Ormer ICT helpt organisaties met het optimaliseren en professionaliseren van hun ICT-organisatie. Dit doen wij door het detacheren van ICT-professionals, het outsourcen van ICT-diensten en ICT-consultancy. Ormer ICT is dé dienstverlener in de ICT waar communicatie met klanten bovenaan staat. Ormer ICT is betrouwbaar en succesvol doordat onze focus altijd daar ligt waar die nodig is om de meest optimale ICT-oplossing voor de klant te realiseren.