Ondernemerschap

Jimmy Karaaslan (Misura Sartoria): ‘Gezonder, sterker, scherper dan ooit’

04-04-22

Jimmy Karaaslan schoof onlangs aan bij de Friends in Business-lunch in restaurant Joelia. Dat deed de eigenaar van Misura Sartoria met een goed gevoel, want nu Covid-19 grotendeels uit ons leven lijkt, gaan mensen zich ook weer met meer aandacht kleden.

‘De covid-periode kunnen we hopelijk achter ons laten en dan gaan we iets meer kleur zien in ons leven,’ zegt Jimmy. ‘Wat we veel zien, zijn kleuren als zand en cherise, maar ook bordeaux en oudroze. Ook in het najaar verwacht ik veel kleur te zien. In het voorjaar en zomer is de trend om een colbert te dragen met een leuke spijkerbroek of een chino.’

Van pak naar casual
In de coronatijd is er volgens Jimmy Karaaslan ‘echt veel veranderd’. ‘In 2019 hadden we ons beste jaar ever. Mensen stonden in de rij om pakken aan te schaffen. In de Covid-periode zijn mensen iets minder pakken gaan dragen. Als bedrijf hebben we daar goed op ingespeeld, onder meer door een fantastische casualcollectie te maken. We creëerden een city look, die je dagelijks kan dragen en op verschillende manieren kan combineren. Op die manier hebben we ons bedrijf goed overeind kunnen houden. Nu zijn we gezonder, sterker en scherper dan ooit!’

Bekijk het hele interview met Jimmy hieronder. In de video vertelt hij onder meer waar hij zijn inspiratie vandaan haalt.

Lees ook: Misura Sartoria pakt uit met gelikte campagnevideo op Comomeer

Meer nieuws