Ondernemerschap

Ruim €80.000,- dankzij Zing je Schor voor Familiehuis Daniel den Hoed

SAM Reclame & Communicatie - Rotterdam

Met het nummer ‘We are Family’ kwam op dinsdag 10 mei een eind aan de benefietavond ‘Zing je Schor voor Familiehuis Daniel den Hoed’. Zesentwintig amateurartiesten uit de regio durfden het aan het podium van Kantine Walhalla te betreden om, onder begeleiding van het Groot Niet Te Vermijden, hun favoriete popsong te zingen. Alle steun die de ‘artiesten’ ontvingen van vrienden en bekenden, resulteerde in een cheque ter waarde van maar liefst € 79.738,- voor Familiehuis Daniel den Hoed. Na de cheque-uitreiking liep de teller op de verschillende actiepagina’s verder op en eindigde boven de € 80.000,-.  

Zing je Schor is in 2019 geïnitieerd door Harry-Jan Bus (Walhalla) en Michael Arbman (Bytesnet) omdat de behoefte bestond eens iets anders te organiseren dan een gala-avond. Het concept van Zing je Schor was direct een ongekend succes en vele bekende en minder bekende Rotterdammers bleken bereid voor het goede doel hun favoriete lied te zingen op het podium van Kantine Walhalla. In 2019 en 2020 vonden de eerdere edities van Zing je Schor plaats.  

De line up van ‘artiesten’ bestond uit een mix van betrokken Rotterdammers en toegewijde ondernemers: Dave de Held (Hogeschool Rotterdam), Arjen Littooij (Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond), Wim Milder (Axoft), Monique Benningshof, Nicole Rijken, Eliane Kindt, René Wouters (RW Fotografie), Ad van Hoff (The Flexitank Company), Anja van der Vegt, Wouter Betting, Edith Huinck (Yulius), Ot Ciolina (&Beyond Sales Engineering), Rukiye Ayar (Bytesnet), Mees van der Ploeg, Isabelle van Putten (Walhalla) en Maxine Bronmans. Ook direct betrokkenen van het Familiehuis, Wesley Quak (Assistent Manager Familiehuis) met goede vriendin Marjolein Eijgenraam, en Monica van Beek (vrijwilliger Familiehuis) met haar dochter Jennifer betraden het podium. Speciale gast was Marja van Katendrecht die samen met René Wouters een duet ten gehore bracht.  

Lees ook: Stephan van der Meer (SAM Reclame): ‘In alle opzichten een grote familie’

Familiehuis Daniel den Hoed biedt een tijdelijk ‘tweede thuis’ aan kankerpatiënten en hun naasten die worden behandeld in het Erasmus MC Kanker Instituut. Sinds mei 2021 is het nieuwe en grotere logeerhuis te vinden in de wijk Little C, op loopafstand van het ziekenhuis. Het Familiehuis is een zelfstandige stichting die geen financiering ontvangt vanuit de overheid of het Erasmus MC. ‘Dat patiënten en hun naasten samen de moeilijke periode van ziekte en behandeling kunnen doorstaan, is ontzettend belangrijk. Dankzij het Familiehuis kunnen zij dichtbij elkaar (ver)blijven. De belangeloze inzet van onze vrijwilligers en financiële steun van donateurs is essentieel om ons werk te kunnen voortzetten’, aldus directeur Rachel Maréchal.  

Foto: Mirjam Lems

Dit artikel wordt u aangeboden door

SAM Reclame & Communicatie

Wij zijn SAM. MERKENBOUWERS. Wij maken als full service reclamebureau geen verschil tussen online en offline. Wij maken de verbinding. Vanuit een doordachte basis ontwikkelen wij concepten die werken, bepalen de strategie die communicatie waardevol maakt, zorgen voor synergie die merken nodig hebben. Daarin zijn wij leidend (of eigenwijs zo u wilt) en uiterst creatief.

Meer nieuws