Ondernemerschap

Stephan van der Meer (SAM Reclame & Communicatie): ‘Alles moet kloppen’

SAM Reclame & Communicatie - Rotterdam

Het creëren van een artikel voor het Friends in Business Magazine is altijd een nauwe samenwerking, maar chemie tussen redacteur, fotograaf, en geïnterviewde maakt het making of proces extra speciaal. Dat voor het artikel over Stephan van der Meer, directeur bij SAM Reclame & Communicatie, de basis werd gelegd in het huiselijke theater van Kantine Walhalla was geen toeval.

Stephan van der Meer: ‘Mijn werk als communicatiestrateeg en coach draait om vertrouwen en samenwerking. Het is net als een goede theatervoorstelling waarin alles moet kloppen: de regie, de acteurs, de setting, het geluid, de kleding, het licht. In zakelijke communicatie is dat hetzelfde. Alles moet op elkaar afgestemd zijn en over elk detail moet worden nagedacht. Zo voelde het ook met het creëren van dit artikel. De chemie tussen redacteur, fotograaf en mijzelf was essentieel om mijn verhaal op de juiste manier vast te leggen.’

Debora Plomp: ‘Wat me opviel tijdens ons interview was de openheid van Stephan en de manier waarop hij nuchter reflecteert op het communicatievak en de bedrijven die hij helpt, van startups tot multinationals. Het was essentieel om die diepgang weer te geven, maar ook het enthousiasme dat hij uitstraalt. De samenwerking met Mirjam, de fotograaf, maakte het plaatje compleet. De foto’s kwamen helemaal tot leven door hun natuurlijke chemie.’

Mirjam Lems : ‘Omdat we vaker met elkaar hebben samengewerkt, was er al een goede klik. De Kantine Walhalla was de perfecte setting om Stephan’s Rotterdamse flair en zijn zakelijke visie te vangen. Het was niet alleen een moment vastleggen, maar een gevoel dat ik wilde overbrengen. Elke foto moest de openheid, de eerlijkheid, en de energie die hij uitstraalt weerspiegelen. En dat is gelukt.’

Het artikel met Stephan van der Meer is binnenkort te lezen in de voorjaarseditie van Friends in Business Magazine. De lancering op 12 mei in De Tuin van de Vier Windstreken. Een perfect moment om niet alleen het magazine te vieren, maar ook het succes van samenwerken en netwerken.

Meer nieuws