13-12-17

‘Bij ons mag eigenlijk niets floppen’

Een verhaal met drie oud-voorzitters van de Kamer van Koophandel Rotterdam, Christiaan van der Ent (Van der Ent Group), Stephan van der Meer (Sam Reclame & Communicatie), Edwin van Twist (NofaGroup), maar ook in het volgende nummer van het Friends in Business-magazine, eind januari, een verhaal over het Luxor Theater.

Redacteur Martin Dekker sprak uitgebreid met Marc van Kaam (directeur) en Ruben Israël (manager Marketing, Sales en Events). Het Luxor Theater moet het doen met minder subsidie en is daarom veel ondernemender geworden. 'Het betekent meer risico’s, maar ook meer verdienkansen. Bijvoorbeeld door met eigen producties te starten,’ aldus Van Kaam. 

Maar die moeten dan wel succesvol zijn, vertelt Israël: 'Er is een groot verschil tussen marketing in het bedrijfsleven en cultuurmarketing. In het bedrijfsleven mag 90 procent van de producten floppen. Geeft niks. Die andere 10 procent maakt dat wel goed. Bij ons mag eigenlijk niets floppen. Terwijl we iets inkopen waarvan we nog niet weten of het wat wordt. Dat weet je pas bij de première.'

In januari het hele verhaal in het nieuwe Friends in Business-magazine. De bladpresentatie vindt plaats in Kantine Walhalla, op 24 januari.

Klik hier om een kijkje te nemen op de website van het Luxor Theater.

Meer nieuws