18-01-19

Jan-Bas Veltman en Lars de Vreij (Van Mossel MB): smoorverliefd op auto’s

Smoorverliefd op auto’s. Liefde die er bij Jan-Bas Veltman en Lars de Vreij van Van Mossel met de paplepel is ingegoten. ‘Al op mijn veertiende stond ik auto’s te wassen voor autobedrijven in ons dorp. Mijn vader verkocht Mercedes-vrachtwagens, daar was ik helemaal lijp van’, zegt Veltman, algemeen directeur Mercedes/smart bij Van Mossel Autogroep.

‘Een paar jaar later moest hij behoorlijk krom liggen om mijn studie aan de IVA Business School in Driebergen te betalen. Daarin wilde ik hem natuurlijk niet teleurstellen. Bovendien vond ik de opleiding vanaf dag één simpelweg erg leuk. Op mijn achttiende kreeg ik bij Mercedes-Benz in Den Haag de kans om autoverkoper te worden. Zonder enige ervaring op dat gebied.’

Ook de vader van De Vreij (commercieel directeur Van Mossel Autolease Rotterdam) speelde een belangrijke rol in zijn carrièrekeuze: ‘Ik vond mezelf alleen nooit een showroomverkoper. Mijn vader, die ook een automotive-achtergrond heeft, opperde toen om eens aan leasing te denken. Ik ben toen heel bewust naar een baan in de leasewereld gaan zoeken. Die heb ik gevonden en vervolgens geldt in dit wereldje: óf je bent na een jaar weg, óf je raakt besmet met het autovirus en blijft tot je pensioen in de branche actief. Voor mij geldt absoluut dat laatste.’

Veltman en De Vreij staan in het nieuwe magazine van Friends in Business, dat komende week gepresenteerd wordt op een schip van de Spido. 

Meer nieuws