Ondernemerschap

Partnerschap Ormer ICT en Ticketpoint

Ormer ICT - Schiedam

Ormer ICT biedt met haar ticketingplatform Tymes4 software als een service die specifiek gericht is op de eisen van professionele voetbalorganisaties. Het bedrijf vindt het dan ook belangrijk dat het platform beschikbaar is voor álle profclubs.

Ook de clubs die niet de capaciteit hebben om de veelzijdige ticketingsoftware Tymes4 naar wens in te richten. Dankzij een partnerschap met Ticketpoint kan nu ook de kleinere club gebruikmaken van alle mooie functionaliteiten die Tymes4 biedt. 

Ormer ICT heeft in Ticketpoint een partner gevonden die de club kan ontlasten op het gebied van ticketingmanagement. Zo wordt de volledige configuratie en inrichting van Tymes4 verzorgd door de ervaren consultants van Ticketpoint. Clubs zijn geen tijd meer kwijt aan het inrichten van bijvoorbeeld wedstrijden en een complexe seizoenkaartverlenging en besparen daarmee aanzienlijk op personeelsinzet. Belangrijk voordeel is ook dat clubs zich niet langer zorgen hoeven te maken over zaken als kennisborging en continuïteit. Bovendien is de dienstverlening uit te breiden en behoren outsourcing van fanmarketing en klantenservice tot de mogelijkheden.  

Lees ook: Gloednieuwe website van Ormer ICT is live

FC Volendam is de eerste club die gebruikmaakt van de gecombineerde ticketing as a service dienstverlening en zal binnenkort overstappen naar het Tymes4 ticketingplatform. 'De uitkomst van deze samenwerking biedt ons de mogelijkheid om onze decennialange know how op een passende wijze te delen met clubs uit het betaald voetbal. Voor ons is de kunst van ticketing niet zozeer de verkoop van een ticket zelf', zegt Marcel van Loon van Ticketpoint over de samenwerking.

'Het gaat om de wijze waarop; het zo effectief en efficiënt mogelijk inzetten van elk systeem en dan ook relevante insights verkrijgen om groei en resultaten te bewerkstelligen om zo het service level doorlopend te verbeteren. Die kennis hebben we opgebouwd met de mooiste en grootste evenementen van ons land. Nu willen we clubs de helpende hand bieden om juist deze kennis en vaardigheden in te zetten voor hun organisaties. Een win-win situatie met enerzijds het zakelijk, organisatorische clubbelang en anderzijds een sterkere supportersbinding als de uiteindelijke winnaars. Zo hoort dat ook altijd te zijn.'

Frank van Eijsden (COO van Ormer ICT Software Development): 'Wie het Nederlands voetballandschap kent, ziet de verscheidenheid in hoe clubs georganiseerd zijn en herkent dat de behoeften qua ticketing erg verschillend zijn. Wij speelden al langer met de vraag hoe wij vanuit één organisatie en platform het beste een breed scala aan clubs konden helpen. Nadat wij in contact kwamen met Ticketpoint, was daar het antwoord. Dat wij deze dienst kunnen gaan verlenen samen met één van de meest ervaren ticketingbedrijven van Nederland, vinden wij heel bijzonder. Dit is nu echt wat je noemt: de krachten bundelen.'

Foto: Pixabay

Meer nieuws