21-05-22

Van der Spek Uitvaart: onmisbare digitale ondersteuning bij het regelen van een uitvaart

We leven in een wereld waarin steeds meer zaken digitaal geregeld worden. Ook de uitvaartbranche kan hier niet in achter blijven. Ook Van der Spek Uitvaart merkt dat bij nieuwe generaties een toenemende behoefte ontstaat om actief bij het voorbereiden en regelen van een uitvaart betrokken te worden en inzicht te krijgen in alle zaken die rondom de uitvaart spelen. Alles op één digitale plek regelen is handig, snel en overzichtelijk. En dit is prettig, zeker in tijden van rouw wanneer al zoveel op u afkomt. Een blog van Van der Spek Uitvaart.

KEUZES MAKEN UITVAART

Als een dierbare overlijdt en de uitvaart geregeld moet worden, dan weten veel mensen niet goed waar te beginnen. Logisch, want u heeft waarschijnlijk niet eerder een uitvaart geregeld. U belt een uitvaartverzorger, zoals Van der Spek Uitvaart, om u te helpen de uitvaart te regelen. Onze uitvaartadviseur komt bij u langs en gaat met u in gesprek. Uiteraard begrijpen wij heel goed dat u op dat moment zo kort na het verlies al erg veel aan uw hoofd heeft. Niet alle informatie komt bij u aan. Dan is het fijn dat u direct na dit gesprek toegang krijgt tot een online omgeving waar u alles nog rustig kunt nalezen en keuzes kunt maken. Denkt u bijvoorbeeld aan de bloemen, de kist en de catering. Dit kan middels ons online klantenportaal Memoria. Met Memoria kunt u zich goed voorbereiden op het gesprek met de uitvaartadviseur waarbij alle uitvaartkeuzes vervolgens worden vastgelegd.

ROUWKAARTEN REGELEN

Het is enkele dagen voor de uitvaart. De rouwkaarten moeten verstuurd worden. Via Memoria kunt u een lijst van genodigden gemakkelijk uploaden en een passende rouwkaart uitkiezen. Vervolgens zorgt de drukkerij van Van der Spek Uitvaart dat de rouwkaarten geheel naar uw wens gemaakt en verstuurd worden.

Overigens kiest niet iedereen meer voor fysieke rouwkaarten. Whatsapp of digitale rouwkaarten zijn inmiddels belangrijke middelen geworden om mensen op de hoogte te stellen van een uitvaart.

INFORMEREN OVER DE UITVAART

Ondertussen komt in Memoria alle informatie over de uitvaart te staan. Ook genodigden krijgen met een wachtwoord toegang tot de online informatie over de uitvaart. Hierdoor weten zij precies hoe laat en waar zij moeten zijn. Er staat zelfs informatie in over het parkeren en eventueel de wens voor het sponsoren van goede doelen. Hierdoor verkleint u de kans op telaatkomers en dat u niet op moeilijke momenten bezig bent met het beantwoorden van vragen over de uitvaart.

ONLINE CONDOLEANCEREGISTER

Bezoekers hebben toegang tot het online condoleanceregister. Hier kunnen zij teksten kwijt over de overledene, eventueel aangevuld met foto’s en video’s. De mooie herinneringen en foto’s die gedeeld worden kunnen u veel steun geven. Dit is een groot voordeel van het online condoleanceregister in Memoria.

NA DE UITVAART

Op de dag van de uitvaart regelen veel mensen zaken op de automatische piloot. Na de uitvaart komen mensen in een andere rouwfase terecht. Maar ook dan is er nog veel te regelen. Via Memoria kunt u gebruik maken van de online nabestaandendesk. Dit informatiekanaal zet voor u overzichtelijk op een rij wat u nog moet regelen. Dit is geheel toegespitst op uw persoonlijke situatie.

Zo regelt u bijvoorbeeld via de Nabestaandendesk het opzeggen van abonnementen die de overledene had. Met de Akte van Overlijden, die wij voor u klaar zetten in Memoria, is dit binnen enkele klikken geregeld.

Kortom: Memoria is voor iedereen die een uitvaart moet regelen een fijn online hulpmiddel dat overzicht en rust biedt. Als u de uitvaart door Van der Spek Uitvaart laat uitvoeren dan kunt u gratis gebruik maken van Memoria.

Meer nieuws